Mooie auto's (?)

Door Hkuit op maandag 19 december 2016 20:33 - Reacties (29)
Categorie: -, Views: 3.934

Na mijn vorige blog over al-dan-niet lelijke auto's (https://hkuit.tweakblogs.net/blog/14001/lelijke-autos-%28%29) wilde ik ook een blog over (al-dan-niet) mooie auto's schrijven.
Toen ik daarover na ging denken bleek dat ingewikkelder dan ik had verwacht. Wat vind ik mooi, en waarom? "Mooi" is in dit verband zoals de Britten het zo mooi zeggen "eye-pleasing", fijn om naar te kijken. Zoals een mooie vrouw mooi is. Mooi is in beide gevallen niet te definiëren; ik zou niet op kunnen schrijven aan welke eisen een mooie auto precies zou moeten voldoen, en 90-60-90 is geen garantie voor een mooi lichaam...
Dan maar een poging aan de hand van voorbeelden.

De eerste auto die me direct te binnen schiet als het gaat om Mooie Auto's is de Peugeot 406 Coupé:
https://tweakers.net/ext/f/YjEpt4wXt27uKC3Szc8aeLCi/full.jpg

Die heb ik vanaf het begin mooi gevonden. Waarom? Dat weet ik niet; het ontwerp 'klopt', de lijnen lopen vloeiend, zoiets.

Er is nog een model wat ik altijd mooi gevonden heb; de Jaguar Mk2:
https://tweakers.net/ext/f/2xjQq8Y79PLMRUfue7LbLk1k/full.jpg

Die komt natuurlijk uit een heel andere tijd en voldoet aan hele andere design principes, maar aangezien ik daar helemaal geen verstand van heb kan ik weer alleen oordelen vanuit mijzelf: 'eye-pleasing'! De rondingen hebben iets vrouwelijks, en ik denk dat dat op een onbewust niveau al een snaar raakt. Ik ben benieuwd of iemand die niets om vrouwelijke vormen geeft toch dezelfde auto-ontwerpen mooi vindt.

Toen ben ik maar wat gaan Googlen, op zoek naar mooie ontwerpen, en zo kwam ik er nog een paar tegen waarbij ik dacht "oh ja, die heb ik ook altijd mooi gevonden!". Het lastige is dan om 'mooi' niet te verwarren met 'bijzonder' of 'gedurfd' of zo.

Zo kwam ik de Fiat 130 Coupé tegen:
https://tweakers.net/ext/f/WYp5oRfMAl7htUanHszw1Mlc/full.jpg

Daarvan zei ik altijd dat ik die 'mooi' vond, maar als ik 'm zo zie, dan vraag ik me af of ik dit model niet ook, of vooral, bijzonder vond, omdat 'ie zeldzaam was; bijna niemand kocht 'de grote Fiat' en al helemaal de coupé-uitvoering daarvan niet.

Wel leuk trouwens om dan de gewone versie, de Sedan, erbij te zetten:
https://tweakers.net/ext/f/JcmCMSeJoq2tyaFK7D9GTz5T/full.jpg

Die is vooral 'groot', en bijzonder (om eerdergenoemde reden), maar 'mooi'? Nee, ik kan er niets speciaals aan ontdekken.

Dan een legendarisch merk, Ferrari; daarbij heb ik me altijd aangetrokken gevoeld tot de vierpersoons modellen. Waarom? Dat weet ik eigenlijk niet, misschien omdat het veel moeilijker is om een mooi ontwerp te maken waar ook nog iemand in past. Of omdat ik het altijd al leuk vond om iets anders te vinden dan veel anderen.
Maar oordeel zelf:
https://tweakers.net/ext/f/EQwvagon4ckO3Q2PgvjDMxiD/full.jpg


En wat blijkt nou? Beide modellen, de Fiat 130 Coupe en de Ferrari 400-serie, zijn ontworpen door Pininfarina.
Hier de meester bij de 2 modellen:
https://tweakers.net/ext/f/YGutLI5lqt9UP0mRWnKYMWHJ/full.jpg

Misschien moet dan mijn conclusie zijn dat ik de ontwerpen van Pininfarina mooi vind...

Ik heb in ieder geval iets boven water gehaald: vaak zijn de coupe-modellen mooier dan de 'gewone' 4/5 deurs modellen. Zie hierboven de Fiat 130 sedan vs coupe, en kijk bijvoorbeeld eens naar 2 grote BMW's uit het eind van de jaren '60:
https://tweakers.net/ext/f/5CI6rUGMtBwc3SfD1Iw2Gugn/full.jpg
BMW 3.3 CSi

https://tweakers.net/ext/f/vGqP7gvGMWq66wnErUxfXRya/full.jpg
BMW 3.3 Li

En om ook eens een sprong naar de ontwerpen van Nu te maken;
ook de volgende 2 coupé's vind ik allebei erg geslaagd:

https://tweakers.net/ext/f/PdtrwH98OcPgwXLgOpVjoHIW/full.jpg

https://tweakers.net/ext/f/Ne8OFqMkY2N34u1c6QiMdGGP/full.jpg

Dus:
wat maakt een auto mooi?
Ik heb geen idee, maar ik weet meteen of ik het mooi vind.
Wat door de kopers 'mooi' gevonden wordt verandert met de tijd, maar toch zijn er ontwerpen van 'toen' die nu nog steeds mooi gevonden worden. "Aesthetically pleasing"!

Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Misschien zijn er wel ontwerpers die me meer kunnen vertellen over mooi&lelijk, over regels bij het ontwerpen, enz.

Lelijke auto's (?)

Door Hkuit op dinsdag 18 oktober 2016 22:03 - Reacties (81)
Categorie: auto, Views: 5.797

In mijn vorige auto-post van alweer lang geleden gaf ik aan dat ik mij beraadde over een nieuw onderwerp, bijvoorbeeld "Lelijke auto's", waarbij ik de Ssangyong Rodius ('de auto met de dakkapel') als voorbeeld noemde. Nou, daar gaan we dan!

Ik ben gaan zoeken naar andere lelijke, sorry, niet-zo-mooie auto's, maar het valt niet mee om die Ssangyong te evenaren...
Oordeel zelf:
Rodius1

en ook in diepzwart wordt 'ie niet veel mooier:
Rodius2

Als huisvader-met-hobbies snap ik overigens wel waarom mensen dan toch zo'n auto kopen, kijk maar eens wat een ruimte:
Rodius binnen


Bij Ssangyong viel ik trouwens tijdens mijn speurtocht naar lelijke auto's wel met mijn neus in de boter, kijk maar eens wat ze nog meer voor 'moois' op de markt hebben gezet:

De Actyon!

actyon1

actyon2

en wat te denken van de Musso Sports:
Musso met

al moet ik toegeven dat die vooral zo lelijk wordt door die kap over de laadbak, want zonder ziet hij er al een stuk beter uit:

musso zonder

De enige auto die op deze Ssangyongs lijkt is de Pontiac Aztek:

aztek

Aztek2

Er zijn natuurlijk nog een heleboel andere auto's te vinden die qua ontwerp niet zo goed gelukt zijn. Zo wordt door vrijwel iedereen gelijk de Fiat Multipla genoemd als je vraagt naar een écht lelijke auto, http://jfs24.com/data_ima...ipla/fiat-multipla-02.jpg

of de Toyota Prius.
Bij die Prius maakt het niet eens uit of je dan de Prius 1 bedoeld
http://www.theautochannel...man_toyota_prius.1-lg.jpg,
de Prius 2 http://www.priushybride.n...oads/2010/02/prius_21.jpg,
de Prius 3 https://gigaom.com/wp-con...010/03/prius-35.jpg?w=300 of
de recent uitgebrachte Prius 4 http://www.carblogger.nl/...t-toyota-prius-4-2016.jpg; veel mensen vinden "een Prius gewoon lelijk".

Het grappige is; ik ben het daar in beide gevallen niet helemaal mee eens. Natuurlijk zie ik ook wel dat de Multipla 'raar' is, met die bult en die kleine lampjes (om maar eens wat rare dingen te noemen), maar hij heeft ook wel wat. En van de Priussen vind ik vooral type 1 niet zo mooi, de rest vind ik eigenlijk vooral 'bijzonder', en dat kan ik wel waarderen in een tijd dat alle auto's op elkaar lijken te gaan lijken.

Oké, nog een paar vondsten dan:
de Daihatsu Move http://i.marktplaats.com/...2XwAAOSwLF1YBMcP/$_85.JPG
de Toyota Yaris Verso
http://s1.cdn.autoevoluti...OYOTAYarisVerso-620_1.jpg
en voor de ouderen onder ons,
de Morris Marina Coupe
http://www.simoncars.co.u...%20TC%20Coupe%20front.jpg

Afscheid

Door Hkuit op dinsdag 30 augustus 2016 22:00 - Reacties (24)
Categorie: -, Views: 4.510

Vannacht heb ik afscheid genomen van een vriend. We kennen elkaar al mijn halve leven, dus het heeft nogal indruk op mij gemaakt en ik ben er veel mee bezig. Ik voel verdriet, en boosheid, en onbegrip, en een beetje opluchting. We hadden veel gemeen, en we waren op veel punten verschillend. Dat is vaak zo bij vriendschappen en bij ons was dat niet anders.
Hij is niet dood. Hij heeft mij een mail geschreven waarin hij me vertelt dat hij het contact verbreekt. Vannacht heb ik hem geantwoord dat dat goed is, dat we elkaar niet begrijpen en dat ik hoop dat hij vindt wat hij zoekt. Ook heb ik hem bedankt voor de mooie momenten.
Waar ging het mis en waarom deel ik dit in een weblog? Op dat eerste heb ik geen duidelijk antwoord, op dat tweede kan ik antwoorden dat ik het wil delen omdat wij de laatste jaren veel discussie hadden over 'de wetenschap'. Ik denk dat meer Tweakers dit in het dagelijks leven tegen komen. Ik ben wetenschapper; eerst VWO, toen TU gedaan, ir. geworden. Ik geloof echt in wetenschap. Door de manier waarop mensen zijn gaan samen werken en vooral door de aanpak geloof ik er in. En dan bedoel ik: Iets is niet waar als het uit één onderzoek volgt, nee, dan heb je een begin. Dat schrijf je vervolgens goed op en je publiceert dit. Andere mensen, elders op deze wereld, kunnen het dan herhalen en als daar dezelfde resultaten uit komen dan wordt het bewijs steeds sterker en kun je daar weer op voort bouwen. 1 of 2 mensen kunnen nooit naar de maan vliegen; alleen door de wetenschappelijke aanpak hebben we uitgevonden waar die maan precies staat, welke kracht we nodig hebben om daar te komen, hoe we die kracht kunnen bereiken enz.
Hij is ook ongeveer zo geschoold, HAVO en HTS. Misschien net wat meer een techneut dan een wetenschapper, maar niet essentieel verschillend. Hij heeft ook technisch werk gehad, maar is daarmee gestopt. De laatste jaren is hij veel bezig met zelfontwikkeling, geeft hij les, doet hij aan coaching. Hartstikke goed, ik heb daar bewondering voor.
Maar toen kwamen de berichten over 'de andere kant van het verhaal'. Ik kreeg linkjes naar films die bewijzen dat wij niet de waarheid te horen krijgen, en dat er allemaal andere belangen spelen. Een willekeurig voorbeeld uit mijn FB geschiedenis: http://www.youtube.com/watch?v=MVkBR26TfnM#t=24
En we raakten in discussie, over het vaccineren van meisjes tegen baarmoederhalskanker bijvoorbeeld. Ik vertrouw daarin op de overheid; als zij hebben bepaald dat dat een goed idee is, dan ga ik daarin mee. Dat is de luxe van het wonen in een land als Nederland, vind ik. Heel veel mensen denken daar anders over, en hij dus ook. Ik kreeg een link naar een website van iemand die het tegendeel zou bewijzen. Die meneer bleek streng gereformeerd te zijn, vond ik na wat zoeken, dus die is tegen alle vormen van vaccinatie. Toen weer een andere link. En weer discussie. Wat ik ook in bracht, het maakte niets uit: ik snapte het niet.
Een voorbeeld:
Een linkje http://www.ahealthylife.n...ren-niet-laat-vaccineren/
Mijn reactie: "Mijn eerste reactie; als hij dit aan een vakblad had aangeleverd, dan was
het afgewezen. Je moet dan al je beweringen onderbouwen. Nu zet hij het op
een (zijn eigen?) website en nu wordt het waarschijnlijk veel gelezen. Da's prima, als het maar wordt gelezen met de nodige scepsis".
antwoord: "Mee eens, met je eerste reactie:
Met dezelfde scepsis als tegenover degene die propageren dat inenten goed en noodzakelijk is en bewezen feiten / gezondheidsrisico's achterwegen
laten en relevante vragen over risico's en lange termijn effecten hieromtrent niet kunnen beantwoorden? Hij onderbouwd toch door te verwijzen naar erkende onderzoeken en wetenschappers! Mooi voorbeeld ook van een maatschappelijk conflict, tegenstelling in belangen en standpunten, maar wel met 1 gemeenschappelijke bedoeling: gezondheid.
Mooi uitgangspunt om los van financiële, politieke, persoonlijke en machtsbelangen, om los daarvan samen naar de beste oplossingen te kijken.
Wat is je tweede reactie?"
mijn 2e reactie: "Nee, niet met dezelfde scepsis, wat mij betreft. Die voorstanders zijn nl. wel aan de wetenschap gebonden en kunnen dus niet zomaar wat zeggen. Die onderzoeken waar deze man naar verwijst ken ik niet en kan ik dus niet beoordelen. Dat hoef ik ook niet, dat laat ik graag over aan oa het RIVM. Ieder z'n vak, ik verdiep me in werknemersveiligheid".
antwoord: "Volgens mij zitten we weer op hetzelfde punt als een paar jaar geleden, ik denk niet dat we het eens worden, maar gelukkig hoeft dat ook niet. #Vrijheidvsnmeningsvorming #nietallesdatookwaarisisalbewezen"
en ik: "Agree. Wat mij blijft fascineren is dat jij de gevestigde wetenschap blijft afwijzen, of in twijfel trekt iig. Dat 'gevestigd' is namelijk niet voor niets, we zijn ontzettend ver gekomen dankzij die werkwijze. Om bijvoorbeeld op RIVM terug te komen ; ik heb met die mensen gewerkt, dat zijn hele integere mensen die niet zomaar iets beweren over bijvoorbeeld vaccinatie".
terug: "Klopt, maar wel wat genuanceerder dan 'afwijzen'.
Ik ga er ook niet zomaar naïef vanuit dat de overheid altijd het beste met de burger voor heeft of altijd voor de burger het beste besluit neemt.
Ik ben uiterst kritisch en soms afwijzend tegenover sommige wetenschappelijke conclusies, dus niet in absolute zin of betekenis tegenover wetenschap(pers). Er is ook wetenschappelijk vastgesteld dat sommige wetenschappers 'knoeien' en sommige wetenschappelijk vastgestelde conclusies vervormd worden of in een vervormde context wordt geplaatst.
Wetenschappelijk onderzoek is noodzakelijk, alleen sommige domeinen worden nog weggehoond, neem het werk van cardioloog Pim van Lommel. Dan nemen HOOFDzakelijk op verstandelijk denken georiënteerde wetenschappers anders denkende wetenschappers niet eens serieus. Terwijl die wetenschappelijk onderzoek doen alleen op een domein waar anderen het bestaan van ontkennen.
Zo is bijvoorbeeld ook wetenschappelijk onderzoek gedaan en bewezen dag de verwachting van de waarnemer mbt tot het resultaat, in wetenschappelijk onderzoek de waarneming en daarmee de uitkomst beïnvloed.
Wat mij fascineert is dat voor jou iets wetenschappelijk bewezen moet zijn alvorens het bestaan ervan toe te laten. Zoiets als ik het niet jan zien of beredeneren dan bestaat het niet".
en weer "vriend x, dit gaat nergens naar toe. Jij hebt aansluiting gevonden bij een groep die 'anders' is. Prima. Ik voel me daar niet toe aangetrokken en voel er ook weinig voor om het andere kamp te vertegenwoordigen. Als ik jullie kerstgroet weer in gedachten neem, dan weet ik dat wij het over veel zaken eens zijn: geniet, neem de tijd, luister naar een kind".
reply: "Haha, dat is ook precies wat er stagneert in de grote mensenwereld, en ja, ik geniet, neem de tijd (beiden al jaren) en luister naar een kind, ook luisteren naar mijn innerlijke kind, de speelsheid, nieuwsgierigheid en onbezirgdheid".

Klinkt goed toch? Twee volwassenen die in harmonie stoppen met discussieren en verder gewoon contact blijven houden. In de maanden daarna kreeg ik regelmatig nieuwe links toegestuurd±

http://www.gewoon-nieuws....eierstokken/#.VTASHvmsXh6

http://brekendnieuws.nl/16-04-15-gage-krijgt-zaal-plat.html

http://www.ninefornews.nl...er/#.VW2oWFhGkmA.facebook

http://journalistiek.npo....ontmaskert-de-farma-lobby

http://www.ninefornews.nl...er/#.VW7p-o3Rgk8.facebook

http://www.nu.nl/gezondhe...re-schade-toebrengen.html

Ik heb niet meer inhoudelijk op ze gereageerd, omdat ik na bovenstaande discussie niet het gevoel had dat dat veel nut zou hebben. Mijn standpunt is dat ik wil kunnen vertrouwen op anderen, dat ik niet alles zelf nog eens ga uitzoeken. Dat is wellicht naief, maar dat is dan maar zo. Ik heb andere dingen waar in mijn tijd in steek en tot nu toe heb ik weinig slechte ervaringen met wetenschap en farmacologie enzovoorts.
Hoe dan ook, hier ergens ging het mis. Hij kwam er na een tijd op terug, had het gevoel dat we in bepaalde patronen om elkaar heen draaiden, dat ik de ontwikkeling die hij doormaakte niet waardeerde/snapte/volgde, en dat hij weinig behoefte aan de vriendschap in die vorm had. Ik heb daar nog een lange brief op geschreven, op papier, uit mijn hart, maar ook daarmee zat ik op het verkeerde spoor, zo hoorde ik later. Ik heb het even stil laten vallen, had het erg druk met andere dingen, en in de tussentijd heeft hij geconcludeerd dat het voor hem niet meer hoeft.
Vandaar dat afscheid, vannacht.

1 kapotte koplamp, het vervolg

Door Hkuit op woensdag 27 juli 2016 14:58 - Reacties (41)
Categorie: auto, Views: 7.747

De reacties op mijn allereerste weblog waren overweldigend, maar liefst 58 reacties! Daar moet ik natuurlijk wel wat mee doen...

Allereerst: de foto van een auto met een kapotte koplamp die ik bij de post had geplaatst, toont eigenlijk niet wat je in Nederland het meeste tegenkomt:
kapotte koplamp klein

Bij deze auto is de verlichting rechts (voor de kijkers links) volledig uitgevallen. Dat zie ik zelden. Iedere auto heeft immers stadslicht, dimlicht en grootlicht, en het meest gebruikte licht is dimlicht. Wat je regelmatig ziet is dat één van de dimlichten het niet meer doet, zodat de auto rondrijdt met aan de ene kant dimlicht en aan de andere kant het veel zwakkere stadslicht. Maar probeer daar maar eens een foto van te vinden op het net; mij is het niet gelukt :) !

Maar: ik heb zojuist alle 58 reacties eens doorgelezen en zal een kleine samenvatting geven:
  • Regelmatig werd gemeld dat 'moderne auto's een melding geven als er een lamp kapot is'. Ook bleek dat je auto daarvoor niet eens heel modern hoeft te zijn, want een '98 Volvo en een roestige BMW, eveneens uit 1998 hebben het ook al
  • Ook zeer regelmatig werd gemeld dat dit op te vangen is door regelmatig een rondje om de auto te lopen. Ja, dat klopt. En dan kun je gelijk, zoals SpoekGTi al schreef, je bandenspanning controleren, en je olie, en je ruitenwisser- & koelvloeistof. Dat staat in vrijwel ieder instructieboekje, en bijna niemand doet het. Ik merk dat onze olie bijgevuld moet worden als in een scherpe bocht het indicatielampje gaat branden...
  • Je kunt het zelf goed controleren door bij het stoplicht in de reflectie te kijken van degene die voor je staat. Ja, dat dacht ik ook! Nou heb ik een grappig klein autootje
    (foto is niet van mijn auto, ik heb geen Brabus, wel een zwarte Coupe): Smart Roadster Coupe Kennelijk schijnt mijn koplamp net wat lager dan die van de meeste auto's, op een schuin gedeelte onder de bumper van de voorganger of zo; ik heb al een paar keer gedacht dat 'ie weer stuk was, terwijl dat niet zo bleek te zijn! Toch maar regelmatig een rondje lopen dus...
  • Conclusie die velen trekken; mensen wéten het wel maar doen er niks aan. Laksigheid, of alweer vergeten tegen de tijd dat ze thuis komen... Tja, daar kan moderne techniek niet tegen op. Of we moeten een startonderbreker koppelen aan de verlichting; als 1 of meer van de lampen het niet doet, dan start de auto niet. (Dát zal ze leren 8-) )
  • En nog veel meer onderwerpen kwamen voorbij: Even knipperen als je het ziet, maar dan kan het ook een kennis zijn. Verplichten dat iedereen reservelampjes bij zich heeft, maar dan blijkt dat het in veel moderne auto's niet zo gemakkelijk is om de lamp te vervangen. Bovendien zijn de moderne xenonlampen stervensduur... O ja, en deze suggestie: 'de politie zou, net als bij fietsers, actyief moeten gaan controleren en bekeuren als de verlichting niet compleet is'. Dat heeft mij als fietser, heel vroeger, inderdaad een fortuin gekost, ben 3x aangehouden door de politie en van de boetes had ik makkelijk superluxe halogeenverlichting voor op mijn fiets kunnen kopen! Iemand bracht daar nog tegenin 'dat zou niet eerlijk zijn, want die lamp kan nét tijdens de huidige rit kapot zijn gegaan'. Mmmm... dat is voor mij een teken van de juridisering van de huidige wereld, een goede advocaat brengt ook altijd dit soort geweldige argumenten in, ook als het om de zaak Holleeder gaat. U mag hem niet aanpakken want niet bewezen is dat hij dat mes/pistool/enz. bij zich droeg met het doel om...
  • Tenslotte: als ernstig taalneuroot viel het mij op dat 2 keer "vel" in plaats van "fel" werd gebruikt: "De straatverlichting is vaak vel zat..." en "zorgt voor mooi verstrooid licht als je velle xenons hebt..."
Tot zover!

Leuk om te zien dat mijn blog zoveel reacties heeft opgeroepen, ik ga mij beraden op een nieuw onderwerp. Lelijke auto's bijvoorbeeld (de SsangYong 'dakkapel' Rodius?), of Onnodig hoge vermogens (heb me altijd verbaast over bijvoorbeeld die Volvo V60 plugin, met een vijfcilinder diesel-motor die 215 pk levert en op de achteras ook nog een 70 pk sterke elektromotor ...) of Waarom veel jongeren niet Duurzaam willen zijn, of...

Wie is Harry Bay?

Door Hkuit op donderdag 7 juli 2016 14:21 - Reacties (5)
Categorie: algemeen, Views: 2.773

Ik heb de naam Harry Bay gekozen als bijnaam voor deze blog:
wat zit daarachter?

Ach, eigenlijk is het niet zo bijzonder, maar wel leuk.
Een paar jaar geleden ben ik met een vriend gaan fietsen op gehuurde ligfietsen, in de omgeving van Dordrecht. Ik had bij die gelegenheid een zwarte zonnebril opgezet.
Bij het bekijken van de foto's een paar weken later merkt die vriend op: "Hé, daar lijk je echt op Barry Hay!". Nou ben ik een beetje fan van de Golden Earring, en ik vind Barry tegenwoordig eerder grappig dan stoer, dus ik wilde wel iets met die naam doen maar niet letterlijk overnemen of zo.

Toen draaide ik het om: Harry Bay.
Dankzij Google is het gemakkelijk uit te vinden of er nu of in het verleden ook echt mensen, mannen, zijn (geweest) met die naam, en dat bleek het geval te zijn:

"Harry Elbert "Deerfoot" Bay (January 17, 1878 – March 19, 1952) was a professional baseball player who played outfield in the Major Leagues from 1901 to 1908. Bay played for the Cincinnati Reds and Cleveland Bronchos/Naps.
He attended Peoria High School, ...". https://en.wikipedia.org/wiki/Harry_Bay

Een honkbalspeler dus, leuk.

nog meer over Harry: "Once clocked on a stopwatch from plate to first in 3.5 seconds, Harry Bay was considered by many contemporary baseball authorities to be the fastest man in the American League." http://sabr.org/bioproj/person/ff1e02e3

Ik heb ook 2 foto's van Harry gevonden:

Harry Bay 2

Harry Bay 1

maar dit vind ik de mooiste, zo'n echt baseball-plaatje: Harry Bay 3

Ik lijk niet op Harry (ook niet echt heel veel op Barry trouwens, zonder donkere zonnebril) en ik kan niet goed honkballen, maar ik heb wel in Illinois een jaartje op school gezeten en ik ben wel eens in Peoria geweest destijds. Dus tóch een link!