Lelijke auto's (?)

Door Hkuit op dinsdag 18 oktober 2016 22:03 - Reacties (81)
Categorie: auto, Views: 5.712

In mijn vorige auto-post van alweer lang geleden gaf ik aan dat ik mij beraadde over een nieuw onderwerp, bijvoorbeeld "Lelijke auto's", waarbij ik de Ssangyong Rodius ('de auto met de dakkapel') als voorbeeld noemde. Nou, daar gaan we dan!

Ik ben gaan zoeken naar andere lelijke, sorry, niet-zo-mooie auto's, maar het valt niet mee om die Ssangyong te evenaren...
Oordeel zelf:
Rodius1

en ook in diepzwart wordt 'ie niet veel mooier:
Rodius2

Als huisvader-met-hobbies snap ik overigens wel waarom mensen dan toch zo'n auto kopen, kijk maar eens wat een ruimte:
Rodius binnen


Bij Ssangyong viel ik trouwens tijdens mijn speurtocht naar lelijke auto's wel met mijn neus in de boter, kijk maar eens wat ze nog meer voor 'moois' op de markt hebben gezet:

De Actyon!

actyon1

actyon2

en wat te denken van de Musso Sports:
Musso met

al moet ik toegeven dat die vooral zo lelijk wordt door die kap over de laadbak, want zonder ziet hij er al een stuk beter uit:

musso zonder

De enige auto die op deze Ssangyongs lijkt is de Pontiac Aztek:

aztek

Aztek2

Er zijn natuurlijk nog een heleboel andere auto's te vinden die qua ontwerp niet zo goed gelukt zijn. Zo wordt door vrijwel iedereen gelijk de Fiat Multipla genoemd als je vraagt naar een écht lelijke auto, http://jfs24.com/data_ima...ipla/fiat-multipla-02.jpg

of de Toyota Prius.
Bij die Prius maakt het niet eens uit of je dan de Prius 1 bedoeld
http://www.theautochannel...man_toyota_prius.1-lg.jpg,
de Prius 2 http://www.priushybride.n...oads/2010/02/prius_21.jpg,
de Prius 3 https://gigaom.com/wp-con...010/03/prius-35.jpg?w=300 of
de recent uitgebrachte Prius 4 http://www.carblogger.nl/...t-toyota-prius-4-2016.jpg; veel mensen vinden "een Prius gewoon lelijk".

Het grappige is; ik ben het daar in beide gevallen niet helemaal mee eens. Natuurlijk zie ik ook wel dat de Multipla 'raar' is, met die bult en die kleine lampjes (om maar eens wat rare dingen te noemen), maar hij heeft ook wel wat. En van de Priussen vind ik vooral type 1 niet zo mooi, de rest vind ik eigenlijk vooral 'bijzonder', en dat kan ik wel waarderen in een tijd dat alle auto's op elkaar lijken te gaan lijken.

Oké, nog een paar vondsten dan:
de Daihatsu Move http://i.marktplaats.com/...2XwAAOSwLF1YBMcP/$_85.JPG
de Toyota Yaris Verso
http://s1.cdn.autoevoluti...OYOTAYarisVerso-620_1.jpg
en voor de ouderen onder ons,
de Morris Marina Coupe
http://www.simoncars.co.u...%20TC%20Coupe%20front.jpg

Volgende: Mooie auto's (?) 19-12 Mooie auto's (?)
Volgende: Afscheid 08-'16 Afscheid

Reacties


Door Tweakers user EHelmond, dinsdag 18 oktober 2016 22:38

die laatste(edit: en dan bedoel ik de morris marina) is nog wel de meest onterechte vermelding in deze blog als je het mij vraagt.
dat is toch een pracht plaatje

[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 oktober 2016 22:49]


Door Tweakers user Jogai, dinsdag 18 oktober 2016 22:38

De morris marina coupe vind ik nog wel okee. Maar misschien omdat ik oldtimers wel mag.

Dacht altijd al dat de priussen lelijk waren, maar ik kende model 1 nog niet... Pffft wat een gedrocht.

Het recentste lelijke ding wat de weg op mag vind ik de flex: https://s-media-cache-ak0...b6a0aa726af15dc68fb4b.jpg

Door Tweakers user mincedmeat, dinsdag 18 oktober 2016 22:44

Ik vind praktisch alle nieuwere auto's niet meer mooi. Te anoniem, te vormeloos. Zelfs als je in een moderne Jaguar rijdt zou niemand het als zodanig herkennen. Nee, geef mij maar een klassieke XJ, een oudere Volvo S80/ 850, of een BMW 528. Dat zijn mooie auto's.

Door Tweakers user Hkuit, dinsdag 18 oktober 2016 22:50

mincedmeat schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:44:
Ik vind praktisch alle nieuwere auto's niet meer mooi. Te anoniem, te vormeloos. Zelfs als je in een moderne Jaguar rijdt zou niemand het als zodanig herkennen. Nee, geef mij maar een klassieke XJ, een oudere Volvo S80/ 850, of een BMW 528. Dat zijn mooie auto's.
vind ik ook. Of een Jaguar mkII, een Volvo 164, de eerste versie van de BMW 6-serie.

En de Rover 3500, wat vind je daarvan? Zowel de P5 als de P6 zijn m.i. prachtig, en ook de laatste 3500, die in 1977 Auto van het Jaar werd.


Door Tweakers user mincedmeat, dinsdag 18 oktober 2016 23:23

Hkuit schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:50:
[...]


vind ik ook. Of een Jaguar mkII, een Volvo 164, de eerste versie van de BMW 6-serie.

En de Rover 3500, wat vind je daarvan? Zowel de P5 als de P6 zijn m.i. prachtig, en ook de laatste 3500, die in 1977 Auto van het Jaar werd.
Exact! Ik bedoel, kijk naar een Renault Kadjar. Of een Citroen C4 Cactus. Er zit geen enkele onderscheidende vorm aan, het lijkt allemaal op elkaar en de vormen die er nog wel op zitten hebben geen enkele samenhang. Ik snap dat we vandaag de dag bepaalde wettelijke eisen hebben en dat je, als je je model enigszins aerodynamisch wilt maken, je maar zo veel kanten op kan, maar waarom kan een auto vandaag de dag niet even mooi zijn als bijvoorbeeld een Saab 9-3?

Door Tweakers user matroosoft, dinsdag 18 oktober 2016 23:33

Grappig om te zien dat als het om karakterloze auto's gaat, moderne Jaguars en de Citroën C4 Cactus worden genoemd. Mijns inziens zijn dat beide auto's die tenminste nog een beetje karakter hebben, je kunt ze van grote afstand herkennen. De Jaguar XF aan z'n typische grille en lampen en de Cactus aan de beschermplaten aan de zijkant. Of je dat mooi vindt is een ander verhaal, ik vind ze in ieder geval beide wél mooi. Maar misschien ben ik te jong. ;)

Als het gaat over karakterloze auto's denk ik eerder aan de peugeot 208, of aan de hyundai modellen, waar je elk merk op kan plakken zonder verschil te zien. :) Persoonlijk vind ik de Golf overigens ook een karakterloze auto, misschien wel omdat je hem zoveel en zolang ziet waardoor het min of meer een cliché geworden is. Voor mij dan. :D

Door Tweakers user RobinHood, woensdag 19 oktober 2016 00:01

Moderne Jags vind ik zeker nog wel iconisch en karakter hebben.

Golfjes en heel wat andere overbekende VAG'jes vind ik ook niet mooi, ze zijn gewoon saaie eenheidsworst.

Maar ook die moderne bolle SUV's vind ik helemaal niks. Lijken ook allemaal op elkaar, op de Range Rover na, en hebben in plaats van een stoere "ik rijdt graag door de modder"-uitstraling een "kijk, ik heb genoeg geld voor een dikke vette auto"-uitstraling. De Volvo XC90, Porsche Cayenne en Audi Q7 zijn daar prachtvoorbeelden van.

Nee, dan vind ik mijn 2004 Subaru Forester toch een heel wat beter uiterlijk hebben, nog behoorlijk hoekig, het lijkt tenminste nog een beetje op een terreinwagen.

En als laatste duit in het zakje, zowaar eentje waar ik in heb gezeten [als jochie van 12 ofzo]: De Amerikaanse Ford Escort uit begin jaren 90: De achterkant kan er nog mee door, wel typisch Amerikaans, maar de voorkant, mijn god, echt de typische jaren 90 stroomlijn waanzin. Reedt wel heerlijk, airco die koud genoeg was om te klappertanden en elektrische gordels, de luxe! :*)

Door Tweakers user mrc4nl, woensdag 19 oktober 2016 01:08

Nissan Cube?
Fiat Multipla?

Door Tweakers user woekele, woensdag 19 oktober 2016 06:26

alle dacia's...


Door Tweakers user Ramon 73, woensdag 19 oktober 2016 07:21

Nissan Juke! Als je het over lelijke auto's hebt dan is dat voor mij nummer 1. Zou ik mogen kiezen tussen de Nissan Juke en een Fiat Multipla dan koos ik toch de Fiat.....

Door Tweakers user SeatRider, woensdag 19 oktober 2016 07:50

mincedmeat schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:23:
[...]
maar waarom kan een auto vandaag de dag niet even mooi zijn als bijvoorbeeld een Saab 9-3?
Dude. Da's een Opel Vectra. Een Saab 900, das pas een karakterbak :)

Door Tweakers user daredha, woensdag 19 oktober 2016 08:16

Karakterloos? De hele VW-familie, zo'n beetje elke SUV van de laatste 5 jaar (wat een eenheidsworst zeg)

Afschuwelijk lelijk? De Nissan Juke, natuurlijk de Fiat Multipla, Toyota Prius (hierboven al gelinkt), de Citroen Cactus, de BWM i3, en wat ik echt, echt niet snap, waarom mensen zo graag in die vervuilende blokkendozen van Volvo 940's rijden...

Afschuwelijke hekel? Dacia's, en dan vooral vanwege de schijt vervelende pretentieuze reclames.

Door Tweakers user wnwiigrtz, woensdag 19 oktober 2016 09:14

Ah, leuk... Opsomming van lelijke auto's. Wat mij betreft mag ook de Honda HRV niet ontbreken in dit lijstje:

http://www.v10.pl/archiwum/4x4/honda_hrv/honda_hrv_01.jpg

Staat mega-hoog op z'n wielen, net zo vierkant als een Volvo en zit een of andere misplaatste spoiler achterop... Geen idee wie toen hoofd-ontwerp-afdeling was, maar die had best wat strenger mogen zijn voor z'n collega's :P

Door Tweakers user Jelle Brolnir, woensdag 19 oktober 2016 09:33

Bij Ssangyong heb ik altijd het idee dat ze het design van de auto van een kindertekening hebben geleend. Vind die pausmobiel van toyota verschikkelijk, ben even de naam kwijt..

Door Tweakers user Wailing_Banshee, woensdag 19 oktober 2016 09:38

Jelle Brolnir schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:33:
Bij Ssangyong heb ik altijd het idee dat ze het design van de auto van een kindertekening hebben geleend. Vind die pausmobiel van toyota verschikkelijk, ben even de naam kwijt..
Toyota Yaris Verso. Het is inderdaad een vreselijk lelijk ding, maar hij is ook vreselijk practisch :D

Door teunw, woensdag 19 oktober 2016 09:43

Moet zeggen dat ik Honda HRV nog mee vind vallen, veel beter dan de Juke of i3 vind ik.
Die voelen alsof ze een zo klein mogelijke SUV probeerden te maken, bij de Honda lijkt het tenminste nog een beetje op een SUV.

Door Tweakers user teunw, woensdag 19 oktober 2016 09:44

Wailing_Banshee schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:38:
[...]

Toyota Yaris Verso. Het is inderdaad een vreselijk lelijk ding, maar hij is ook vreselijk practisch :D
Doet me denken aan de Opel Agila

Door Tweakers user Hkuit, woensdag 19 oktober 2016 10:32

:)
Goed bezig mensen!

Wat ik inderdaad lelijk, (of saai, oninteressant) aan veel modellen van nu vind is dat ze echt heel veel op elkaar lijken. De nieuwe Volvo XC90, daar moet je maar eens het front en evt. de achterkant van wegdenken (hand over leggen); dan zie ik er een Audi Q7 in, of iets anders in die klasse. Ik ben zelf wel fan van de Citroen C5; in het begin had die een heel eigen uiterlijk, maar dat laatste model lijkt op een Duitse auto. Een knieval naar de leasemarkt, denk ik; onbewust denken mensen dat iets goed is als het uit Duitsland lijkt te komen...

Door Tweakers user nooberke, woensdag 19 oktober 2016 10:42

Achterkant van de BMW X6, vooral het oude model...is ook echt afzichtelijk:
http://starmoz.com/images/bmw-x6-2010-10.jpg

Verder staan hier de Daihatsu Move en Gran Move erg hoog op het lijstje...dat zijn nou is echt verschrikkelijke koekblikken.

Door Tweakers user wizai, woensdag 19 oktober 2016 11:05

Prachtig blog :D
Ik denk dat dit volgens veel mensen zeker de meest lelijke auto's zijn.

De Morris Marina Coupe vind ik prachtig trouwens...

[Reactie gewijzigd op woensdag 19 oktober 2016 11:06]


Door Tweakers user Wren, woensdag 19 oktober 2016 11:12

De Subaru Impreza wat ik normaliter een fantastisch mooie bak vind (sedan basis, ordinaire luchtinlaat en rauw) maar dan het model 2001-2006 met die koplampen...brrr

http://www.performance-ca...2-2003-Subaru-Impreza.jpg

Door Tweakers user Qwerty-273, woensdag 19 oktober 2016 11:42

Tis een concept, maar toch de Lexus LF-SA http://www.lexus.com/concept/LFSA/
Of de Lincoln MKT https://www.lincoln.com/crossovers/mkt/
Of de Chery QQ3 http://www.cheryinternational.com/model-qq3.html
Of de Tata Nano GenX http://nano.tatamotors.com/
Of de Eicher Polaris Multix MX http://www.multix.in/MX.html
Of de Mahindra e2o http://mahindrareva.com/product/gallery/view-e2o

Gelukkig komen deze waarschijnlijk nooit naar NL :P

Door Tweakers user Fairy, woensdag 19 oktober 2016 12:02

Ik vind die laatste Prius 4 helemaal zo gek niet :X

Heeft wel wat sportiefs.
Ik rijd overigens een Peugeot 208 :P

[Reactie gewijzigd op woensdag 19 oktober 2016 12:02]


Door Tweakers user Hkuit, woensdag 19 oktober 2016 12:26

Fairy schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:02:
Ik vind die laatste Prius 4 helemaal zo gek niet :X
Ik ook niet. Behoorlijk futuristisch, en behoorlijk eigenwijs om met zo'n auto op de markt te komen. Ik hou daar wel van.
Ik rijd overigens een Peugeot 208
Ik rijd overigens een Fiat Bravo uit 2008;
[img=234,176,,,"De Fiat"]https://tweakers.net/ext/f/OuxOM1b5aO3MMDTxbzIc5Ti2/medium.jpg[/img]

Ondermeer gekocht omdat ik dat echt een mooie auto vind (en de rest van de familie gelukkig ook).

[Reactie gewijzigd op woensdag 19 oktober 2016 12:26]


Door Tweakers user ozzynator, woensdag 19 oktober 2016 12:41

Of we svp niet de Aztek van Walther White af willen zeiken.

Door Tweakers user himlims_, woensdag 19 oktober 2016 12:41

:r :r :r :r :r :r :r citroen C4 cactus

Door Tweakers user Knarfnl, woensdag 19 oktober 2016 13:03

Zijn we de Renault Avantime vergeten?? of de PT Cruiser en de chervolet HHR?

Door Tweakers user Vizzie, woensdag 19 oktober 2016 13:31

Die Morris hoort zeker niet in dit lijstje. Die actyon is echt spuuglelijk, BMW X6 avant la letre.

Door Tweakers user RacerBas, woensdag 19 oktober 2016 13:32

Die rijd nog eens ongemakkelijk ook, ik heb er een week in rond gereden. Stoel kon niet ver genoeg naar achter en als ik naar rechts wou kijken zat de spiegel in de weg (ik ben 1.85m)

Door Tweakers user MsD, woensdag 19 oktober 2016 14:26

Ha. Leuk. Ik rij in een Multipla. Wel een iets nieuwer modelletje. Die debiele koplampen zijn mooi glad getrokken en hopsa. Een gewoon lelijke auto!
Gelukkig zie je van binnenuit niet waar je in rijd. En ik durf te beweren dat ik in één van de leukste auto's rij. En..... Multipla rijders begroeten elkaar.
Alsof ze blij zijn niet de enige randdebiel te zijn.

Hadden we hiervoor in de Citroën BX ook. Ook een toffe auto.
En voordat we uit onze Suzuki Baleno Station groeiden (3 kids) was dat eerlijk gezegd wel onze grote favoriet. Spotgoedkoop. Echt enorm. Reden op gas, en dat dingetje dat ging maar gewoon. Niet super mooi (.....) Maar rete handig. Alles past erin. Niet altijd even ruim, ideaal in de stad. Comfy op de snelweg.

Ik ben dol op iets lelijke auto's. Zijn meestal goedkoper, en niet van die domme eenheidsvolvo bakken.

Kom maar op!

[Reactie gewijzigd op woensdag 19 oktober 2016 14:27]


Door Tweakers user MsD, woensdag 19 oktober 2016 14:26

Urgh

[Reactie gewijzigd op woensdag 19 oktober 2016 14:27]


Door Tweakers user Kenzi, woensdag 19 oktober 2016 14:27

Dat is puur function over form. Ga jij maar eens in Tokyo rondrijden met een normale auto. Die kleine wagons zijn perfect voor het stadsverkeer daar. En door die asymmetrische ramen heb je perfect zicht.

Door Tweakers user cadsite, woensdag 19 oktober 2016 14:35

Mijn vorige auto past ook wel in het rijtje van 'bijzonder'. :P
Mensen zagen me van verre afkomen.
https://i.imgur.com/WAxfizI.png

Maar echt echt lelijk? De nissan it must be a joke juke natuurlijk.

[Reactie gewijzigd op woensdag 19 oktober 2016 14:38]


Door Tweakers user mavamal, woensdag 19 oktober 2016 14:44

Een mazda 121. De hatchback is OK, maar de sedan....
http://resources.carsguid...es/uploads/mazda121-w.jpg

Door Tweakers user Hkuit, woensdag 19 oktober 2016 15:26

cadsite schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:35:
Mijn vorige auto past ook wel in het rijtje van 'bijzonder'. :P
Mensen zagen me van verre afkomen.
https://i.imgur.com/WAxfizI.png

Maar echt echt lelijk? De nissan it must be a joke juke natuurlijk.
wat is dat voor type, een Skoda Favorit stationwagen?
inderdaad, niet moeders mooiste... ;)

Door Gwystyl, woensdag 19 oktober 2016 16:01

Ik merk dat ik een heel andere smaak heb dan de meeste mensen hierboven 8-)

Ik ben het eens met de Rodius en BMW X6, maar veel van de in de comments genoemde modellen zijn hooguit nietszeggend of juist heel apart.
Echt lelijk en uit verhouding vind ik dat Nissan bestelautootje, maar de Cube en Juke vind ik eigenlijk wel leuk, net als de oude Honda HR-V.

Prius 2 en 3 zijn mij teveel afwijkend om afwijkend te zijn (kijk mij eens eco-hok rijden), maar de Prius 1 valt niet op tussen andere sedans uit begin jaren '90, en de Prius 4 vind ik stiekem best geslaagd.

Door RainwormNL, woensdag 19 oktober 2016 16:08

Hummer? Het hele merk is verschrikkelijk lelijk.
De Toyota FJ-Cruiser. Zo'n hummer lookalike, maar ook ontzettend lelijk.
De Renault Megane met dat bolle kontje.
Fiat Panda (elk model)
Lancia Ypsilon
Mini Countryman, veel te groot en bulkig voor een Mini
Smart forFour

need i go on?

Door Tweakers user Afvalzak, woensdag 19 oktober 2016 16:10

RainwormNL schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:08:
Hummer? Het hele merk is verschrikkelijk lelijk.
De Toyota FJ-Cruiser. Zo'n hummer lookalike, maar ook ontzettend lelijk.
De Renault Megane met dat bolle kontje.
Fiat Panda (elk model)
Lancia Ypsilon
Mini Countryman, veel te groot en bulkig voor een Mini
Smart forFour

need i go on?
Stiekem vind ik die Clio met kontje wel tof. Redelijk bijzonder ontwerp, maar ik hou daar wel van. Ypsilon is gewoon een Fiat 500.

Ik vind alle Mini's die groter zijn dan het "normale" model eigenlijk al niet kunnen.
Maar de BMW i3 verdient ook een plaatsje imho. Snap echt niet waarom ze dat gedaan hebben.

Door Tweakers user EagleEye1290, woensdag 19 oktober 2016 16:52

haha, ik vond je blog meteen grappig en heel herkenbaar... smaken en kleuren verschillen zegt men, en dat klopt, maar op gebied van lelijke auto's komt je smaak toch sterk overeen met de mijne... ik dacht jarenlang dat de Fiat Multipla (v1 maar ook de v2) de lelijkste auto's waren... tot die kerels van Ssssany... Ssangyong of hoe spreek je dat ingodsnaam uit, met hun blikken dozen op de proppen kwamen, jeezes wat een misbaksels... het begrip 'lelijk' kreeg meteen een geheel nieuwe definitie! ttz: een Fiat Multipla is in mijn opinie nog elegant en smaakvol naast zo een Ssangyong... dan ben je er nog een paar vergeten "Kyron" "Rexton" ook modellen van het Koreaanse merk waarvan de wagens nog lelijker zijn dan de uitspraak van hun merknaam.

Ik snap het niet: je kan een gefaald model maken, dat kan mechanisch falen, elektronisch, praktisch of esthetisch... zoals de Multipla een voorbeeld is van een esthetisch gefaald model van een merk die anders toch wel -grosso-modo aangenomen- normale, tot zelfs mooie (Fiat Spider) modellen maakt... zo is -in mijn opinie- de Renault Velsatis het esthetisch gefaalde model van Renault... enfin, gezwegen over de vele spuuglelijke 'monovolume-bakken' maar die betrek ik hier niet bij aangezien dit meer het 'type' auto is die me stoort, niet zozeer het model op zich, iets 'monovolume' kan je an-sich niet mooi maken vind ik.

maar voor een merk zoals Ssangyong om letterlijk élk model die van de loopband rolt tot een toonbeeld van smakeloosheid te maken moet er toch wel écht iets systematisch verkeerd lopen... wie tekent hun modellen in feite, en wordt die man/vrouw daarvoor betaald?!?! of laten ze hun modellen renderen door gratis Chinese freeware waarvan ze het CD-rommetje in een doos nep-Kellogs hebben gevonden? ik kan het maar niet vatten hoe je als bedrijf in staat bent om keer-op-keer niet in te zien dat je gedrochten aflevert waar zelfs Saruman's Orks van zouden gaan lopen.

...tenzij het opzettelijk rebelisme is dan kan ik het wel snappen... en hoe langer hoe meer ik hun modellen zie, ook de nieuwe, die in het beste geval even lelijk blijven als hun voorgangers, hoe meer ik denk dat het dat moet zijn want... ze worden wel gekocht he, die auto's... ze moeten toch wel enige populariteit genieten om te blijven bestaan in een snoeiharde sector zoals de autoconstructie/verkoop.
Een beetje zoals Citroën met hun "speciale" DS-lijn waarvan je ofwel compleet vóór, ofwel compleet tegen bent maar desondanks toch lekker hun ding blijven doen met de nieuwe DS-lijn als resultaat...

in dat opzicht hoop ik dat Ssangyong ooit ergens geraakt, al is het om in de geschiedenisboeken opgeschreven te staan als voorstanders van het gevoel "oef, als chauffeur moet ik niet naar m'n eigen wagen kijken"

...en dan het interieur... dat er in de lagere, tot middelhoge prijsklasses veel kunststof (lees plastic) wordt gebruikt is een alomtegenwoordig en bekend feit... maar in het geval van Ssangyong lijkt het wel alsof ze er trots op zijn om de afwerking zo 'plasticy' mogelijk te maken, zelfs dingen die niet van plastic zijn lijken het op den duur wel, het speelkeukentje van FisherPrice van m'n 3-jarige dochter ziet er steviger uit!


Alhoewel ik de Prius 3 eerlijk gezegd nog niet zo erbarmelijk vind... nja, "mooi" ook niet... maar in mijn ogen ben je als wagen pas echt "mooi" als je ietwat de categorie van de Jaguar E-type, Mercedes-Benz 300SL, Ferrari 250GTO, Bugatti Atlantic of Alfa-Romeo 8C Competizione benadert...

ach ach... desondanks ben ik wel blij dat het bestaat... lelijke wagens en Ssangyong op zich... het heeft m'n wereld voor een deeltje geopend... ik zie de Multipla, Velsatis, Grantour, Picasso, Yaris, A1(Audi) nu hélemaal anders... relativeren is alles en daar helpen deze wagens wel mee, top! (ps, top blogje ook, het had het mijne kunnen zijn!) :*)

Door Tweakers user kuusj98, woensdag 19 oktober 2016 16:53

daredha schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:16:
Karakterloos? De hele VW-familie, zo'n beetje elke SUV van de laatste 5 jaar (wat een eenheidsworst zeg)

Afschuwelijk lelijk? De Nissan Juke, natuurlijk de Fiat Multipla, Toyota Prius (hierboven al gelinkt), de Citroen Cactus, de BWM i3, en wat ik echt, echt niet snap, waarom mensen zo graag in die vervuilende blokkendozen van Volvo 940's rijden...

Afschuwelijke hekel? Dacia's, en dan vooral vanwege de schijt vervelende pretentieuze reclames.
Zo karakterloos is VW imho nu ook weer niet, denk aan de Kever (en de nieuwste Beetle), de Golf 7 ziet ook heel anders uit dan de Golf 6. De Golf 5 is denk ik wel de meest 'uitbundige' Golf, vooral de snelle GTI's en R32's komen nog goed mee in de huidige styling.

Zelf heb ik ooit geweigerd in een Nissan Cube te gaan zitten, die mijn vader een paar dagen mee had genomen van het werk. Heb nog steeds een officieel limited edition Cube schaalmodel van Nissan :+

Fiat Panda, rotte Fiasco's en tegenwoordig ook met grasmaaiermotor. Nee, totaal nutteloos die dingen.

De BMW i3 is ook niet moeders mooiste, imho veel te grote en futuristische velgen. De nieuwe Volvo V90 vind ik van voor wel mooi maar van achter totaal niet.

Van de andere kant vind ik de nieuwe Alfa Giulia wel echt een bazending qua design, kan de Kia Sportage GT er ook mee door en de Audi S3 Limousine mag er ook wel zijn.

Door Tweakers user EagleEye1290, woensdag 19 oktober 2016 18:33

kuusj98 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:53:
[...]

Zo karakterloos is VW imho nu ook weer niet, denk aan de Kever (en de nieuwste Beetle), de Golf 7 ziet ook heel anders uit dan de Golf 6. De Golf 5 is denk ik wel de meest 'uitbundige' Golf, vooral de snelle GTI's en R32's komen nog goed mee in de huidige styling.

Van de andere kant vind ik de nieuwe Alfa Giulia wel echt een bazending qua design, kan de Kia Sportage GT er ook mee door en de Audi S3 Limousine mag er ook wel zijn.
hear hear! _/-\o_

Door Tweakers user EagleEye1290, woensdag 19 oktober 2016 18:49

daredha schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:16:
Karakterloos? De hele VW-familie, zo'n beetje elke SUV van de laatste 5 jaar (wat een eenheidsworst zeg)

Afschuwelijk lelijk? De Nissan Juke, natuurlijk de Fiat Multipla, Toyota Prius (hierboven al gelinkt), de Citroen Cactus, de BWM i3, en wat ik echt, echt niet snap, waarom mensen zo graag in die vervuilende blokkendozen van Volvo 940's rijden...

Afschuwelijke hekel? Dacia's, en dan vooral vanwege de schijt vervelende pretentieuze reclames.
arg, die Dacia reclame's idd, pokke-irritant!

Even kort over VW: de huidige "leasing-bakken" à la Passat en Jetta en consoorten = idd karakterloos, zo kan je hen het beste omschrijven... zoals het gros van de bedrijfs-A3's en A4, A5, A... pick your choice... van Audi

maar de VAG groep heeft toch wel enkele ongelooflijke uitzonderingen gemaakt... de (onbetaalbare) S-versies van Audi bvb... en ja, de onevenaarbare Golf GTI's en R32's...

Als je ooit met een Golf GTI hebt meegereden dan kan je die wagen verschillende namen noemen... maar 'karakterloos' hoort daar niet bij... zuipen; ja, sjoemelbak: wellicht, een karaktertje die je in je kont schopt: ooh ja hoor! zelden zo'n plezier beleefd in een wagen, de prestaties, de 'happigheid' het geluid, het ontploffen van de hete uitlaatgassen net buiten de uitlaat bij plankgas... Gieren doe je daarin, net zoals de banden! 8)7 het enige dat deze pret enigszins evenaarde... eigenlijk oversteeg, was een paar rondjes op circuit met een tot 480pk getunede Lancer Evo 9 (vierwielaandrijving = machtige wegligging en bloedlinke laterale G-krachten)

Door Tweakers user EagleEye1290, woensdag 19 oktober 2016 18:52

ooh, en de Scirocco (de oude 16V bedoel ik dan) àl-les-be-halve karakterloos!!
Misschien wel lompe vierkante dozen, in dat opzicht past hij hier wel in het lijstje maar zo'n legendarische wagen!

Door Tweakers user tim-405, donderdag 20 oktober 2016 00:17

Als wat mainstream is heb ik een hekel aan, zoals z'n golf waar er wel twee (!) in de gemiddelde straat staan. Geef mij maar een Volvo of een Saab, de één vind ze lelijk ik vind ze fantastisch.

Door Tweakers user Hkuit, donderdag 20 oktober 2016 08:08

tim-405 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 00:17:
Als wat mainstream is heb ik een hekel aan, zoals z'n golf waar er wel twee (!) in de gemiddelde straat staan. Geef mij maar een Volvo of een Saab, de één vind ze lelijk ik vind ze fantastisch.
Deels mee eens, maar zijn de Volvo's van de laatste 10 jaar niet ook ontzettend mainstream geworden? Het zijn leasetoppers en dus zie je ze overal. Als je de oude, "echte" Volvo's bedoelt, de 740, 850, enzovoorts, dan begrijp ik je wel.

Door Teenkaas, donderdag 20 oktober 2016 08:51

daredha schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:16:
Karakterloos? De hele VW-familie, zo'n beetje elke SUV van de laatste 5 jaar (wat een eenheidsworst zeg)

Afschuwelijk lelijk? De Nissan Juke, natuurlijk de Fiat Multipla, Toyota Prius (hierboven al gelinkt), de Citroen Cactus, de BWM i3, en wat ik echt, echt niet snap, waarom mensen zo graag in die vervuilende blokkendozen van Volvo 940's rijden...

Afschuwelijke hekel? Dacia's, en dan vooral vanwege de schijt vervelende pretentieuze reclames.
Ik vind mijn C4 Cactus eigenlijk helemaal niet lelijk. Nouja mijn klopt niet helemaal want het is een leasebak, met alles erop en eraan.

Veel ruimte en, niet geheel onbelangrijk maar eigenlijk wel een beetje, 900 KG met 100 PK, daarmee trek ik tot mijn verbazing de meeste lease audi's en VW's er wel uit hoor.

Mijne is wel helemaal zwart, er zijn wel kleurencombinaties waarvan ik denk goh dat vind ik persoonlijk niet mooi, maar ach ieder zijn ding.

Door Tweakers user tim-405, donderdag 20 oktober 2016 09:21

Hkuit schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 08:08:
[...]


Deels mee eens, maar zijn de Volvo's van de laatste 10 jaar niet ook ontzettend mainstream geworden? Het zijn leasetoppers en dus zie je ze overal. Als je de oude, "echte" Volvo's bedoelt, de 740, 850, enzovoorts, dan begrijp ik je wel.
De oude ja de nieuwe zijn inderdaad leasetoppers. Ook al vind ik de nieuwe ook wel mooi :p. Maar ik ben dan ook gewoon een Volvo liefhebber.

Door Tweakers user EagleEye1290, donderdag 20 oktober 2016 10:07

Teenkaas schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 08:51:
[...]


Veel ruimte en, niet geheel onbelangrijk maar eigenlijk wel een beetje, 900 KG met 100 PK, daarmee trek ik tot mijn verbazing de meeste lease audi's en VW's er wel uit hoor.
Zalig gevoel he!

Zo had ik vroeger (mijn tweede wagen) een 1998 Seat Ibiza Evo 2.0 16V Cupra met 150pk op de voorwielen, met 1113kg wel ietsje zwaarder dan je Cactus maar het gevolg kan je kan wel raden: zelfs "dikke" Biemers van 3 prijsklassen hoger moesten het afleggen, zelfs met 270.000km op de teller was het een BMW/Audi-killer. Ja, het is jongentjespraat maar het is soms toch heel leuk. 8-)
...maar die jaren zijn nu wel voorbij: na 13 jaar bijna dagelijks in de file te staan heb ik de wagen in 2014 afgezworen, ik rijd écht niet graag meer met de wagen, het geeft me teveel stress.

Door Tweakers user EagleEye1290, donderdag 20 oktober 2016 10:19

tim-405 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:21:
[...]

De oude ja de nieuwe zijn inderdaad leasetoppers. Ook al vind ik de nieuwe ook wel mooi :p. Maar ik ben dan ook gewoon een Volvo liefhebber.
Eerlijk gezegd kunnen de nieuwe Volvo's me ook wel bekoren, ze zijn in ieder geval minder saai dan de doorsnee lease-VW Jetta of Passat, wat 'n grijze saaie bakken...
En het interieur is vele keren mooier en beter afgewerkt dan dat van de meeste Audi's (tenzij je echt in de topklasse Audi's gaat kijken waar interieur dan ook weer dik in orde is maar daar betaal je dan ook veel voor)
Volvo is een mogelijke opvolger voor het vrouwtje haar huidige wagen alhoewel we omwille van grote tevredenheid geneigd zijn om terug naar Seat te gaan.

Door Tweakers user EagleEye1290, donderdag 20 oktober 2016 10:40

Nog zo een fenomeen van de laatste jaren, enfin, het is al een tijdje bezig.

Je gaf bij je blogstart al de voorzet: Pontiac Aztec... een 'betaalbare' Pontiac voor de middenklasse... okay, je kan dan wel trots zeggen dat je met een Pontiac rijdt... maar hopelijk ziet niemand 'm. :X

nog zo'n fenomenen: de plastieken Daihatsu klonen die door Chevrolet gemaakt worden/werden? (ik dacht iets gehoord te hebben dat ze er de brui aan geven, behalve voor hun sportmodellen waarvan de bekendste: Corvette)

https://www.google.be/sea...OjPAhVKDcAKHZQXCAQQsAQIGw


ik zie al scenario's voor me, op het werk aan de lunchtafel.

"kheb een nieuwe wagen, leuk ding, en jij, waarmee rij jij?"
"...kuch, ik rijd met een Chevy..."

"Wow, cool, willen we straks eens gaan kijken op de parking?"

"euhm, ik... sorry ik heb een meeting meteen na de lunch, een andere keer misschien." 8)7

Zo ook de afgrijselijke Audi A2 van 1999 (correctie van m'n vorige post waarin ik het over de A1 had maar eigenlijk de A2 bedoelde) ook een voorbeeldje van "ik wil kost wat kost een Audi onder m'n kont hebben, maakt niet uit dewelke, als het maar een 'Audi' badge draagt!"

https://en.wikipedia.org/wiki/Audi_A2


Maar nog eens: een geluk dat het allemaal bestaat, en dat smaken verschillen, zo is er voor ieder wat wils, en zo komen andere wagens beter tot hun recht. ;)

Door Denus, donderdag 20 oktober 2016 11:20

Ik ben zelf absoluut geen fan van de Audi A2: wat een mislukking is dat zeg!
Terwijl de meeste Audi's er toch redelijk tot zeer strak uitzien is de A2 een vreemde eend in de bijt.

https://en.wikipedia.org/...File:Audi_A2_L_Silber.jpg

Door Tweakers user Denus, donderdag 20 oktober 2016 11:21

EagleEye was me vòòr... :)

Door Tweakers user Dexs, donderdag 20 oktober 2016 11:36

EagleEye1290 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:19:
[...]


Eerlijk gezegd kunnen de nieuwe Volvo's me ook wel bekoren, ze zijn in ieder geval minder saai dan de doorsnee lease-VW Jetta of Passat, wat 'n grijze saaie bakken...
En het interieur is vele keren mooier en beter afgewerkt dan dat van de meeste Audi's (tenzij je echt in de topklasse Audi's gaat kijken waar interieur dan ook weer dik in orde is maar daar betaal je dan ook veel voor)
Volvo is een mogelijke opvolger voor het vrouwtje haar huidige wagen alhoewel we omwille van grote tevredenheid geneigd zijn om terug naar Seat te gaan.
Ik snap niet dat een Volvo altijd een numeriek toetsenbord in het console moet hebben, alleen hierom vind ik het veel te druk ogen. Vervolgens zeggen dat de afwerking van Audi minder is dan Volvo vind ik raar. Wellicht oude Audi's maar de nieuwe modellen (zelfs de A1) zijn tot in de puntjes perfect afgewerkt, daar kan menig automerk nog wat van leren.

Door Tweakers user SeenD, donderdag 20 oktober 2016 12:23

Whut... Geen daihatsu materia? Ik vond die zo lelijk dat ik hem nu wel cool vind. :)

En ook de Aztec is sinds Walter White een vette auto geworden. :D

Door Tweakers user Skyrunner, donderdag 20 oktober 2016 12:59

Alles Frans.

Ik begrijp maar niet waarom men, met name Citroën, toch altijd weer met die rare fratsen moet komen, de Cactus om maar iets te noemen. Veel te hard proberen met "innovatieve" uitspattingen te komen, rare lijnen en foeilelijke verlichting.

Mercedes begrijp ik ook niet meer. Waren het vroeger vormloze bakken op wielen, nu lijkt de trend weer te keren naar rare "hangende" lijnen. Het blijven natuurlijk wel topauto's, maar afdeling ontwerp mag wel eens vervangen worden.

Ik rijd zelf overigens BMW, een 3-serie Touring uit 2009. Mooie auto vind ik zelf, maar vooral een onberispelijk weggedrag. Vind de nieuwere styling te agressief en het interieur té bling bling.

Door Tweakers user SinergyX, donderdag 20 oktober 2016 13:29

Er zijn diverse auto's die door vele lelijk gevonden worden, maar juist daardoor weer enigszins geaccepteerd zijn, al is het maar door een trouw clubje autoliefhebbers (Robin, oude Citroens met die gasvering). Bijvoorbeeld die PT Cruiser.

Maar bij uiterlijk moet je wel in de tijdsgeest denken, vandaag de dag moet alles supersportief en 'racing' lijken, terwijl gros nog steeds lomp en sloom is, vroeger lag de focus weer op andere aspecten van de auto. (de pinchline, de voorgril, de mini-achterraam).

Door Tweakers user Wren, donderdag 20 oktober 2016 14:19

Denus schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:20:
Ik ben zelf absoluut geen fan van de Audi A2: wat een mislukking is dat zeg!
Terwijl de meeste Audi's er toch redelijk tot zeer strak uitzien is de A2 een vreemde eend in de bijt.

https://en.wikipedia.org/...File:Audi_A2_L_Silber.jpg
Dat is eigenlijk gewoon een veel duurdere Ford Fusion

Door Tweakers user Wren, donderdag 20 oktober 2016 14:20

EagleEye1290 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:40:

nog zo'n fenomenen: de plastieken Daihatsu klonen die door Chevrolet gemaakt worden/werden? (ik dacht iets gehoord te hebben dat ze er de brui aan geven, behalve voor hun sportmodellen waarvan de bekendste: Corvette)
Chevrolet had in de jaren 2000 toch juist Daewoo overgenomen of in ieder geval hun modellen overgenomen voor in Europa?

Door jab76, donderdag 20 oktober 2016 14:29

Toen ik nog jong was vonden we de Volvo 340 altijd lelijk.

Door Tweakers user EagleEye1290, donderdag 20 oktober 2016 14:29

Dexs schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:36:
[...]


Ik snap niet dat een Volvo altijd een numeriek toetsenbord in het console moet hebben, alleen hierom vind ik het veel te druk ogen. Vervolgens zeggen dat de afwerking van Audi minder is dan Volvo vind ik raar. Wellicht oude Audi's maar de nieuwe modellen (zelfs de A1) zijn tot in de puntjes perfect afgewerkt, daar kan menig automerk nog wat van leren.
idd, dat numeriek toetsenbord.... het grote nut ervan ontgaat me ook wel.

Mja, over Audi's interieur moet ik evenwel toegeven dat ik me baseer op de modellen van een jaar of 4 terug toen ik een bezoek bracht aan hun stand op het autosalon: in het duister allemaal wel knap met dat monochrome rood, maar met meer licht vond ik het toch iets te 'plasticy' lijken maar ook merkte ik nogal wat ruimte op tussen de panelen van de middenconsole, alsof het 'snel-snel' inelkaargeflanst was... voor dat geld had ik toch beter verwacht. Toegegeven, ik heb nog niet in één van de nieuwste modellen gezeten, ook niet de A1 die ik best wel knap vind, kan me inbeelden dat er wel verbetering is. Ik merkte toen trouwens hetzelfde op met het interieur van BMW dat ondertussen toch wel sterk is verbeterd, heb ik onlangs zelf mogen ervaren in een stock 1 serie; veel minder stijf en voelt een pak degelijker aan. (voor de middenklasse wagens dan, topklasse is altijd wel dik in orde geweest)

Door Tweakers user Hkuit, donderdag 20 oktober 2016 14:41

kuusj98 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:53:
[...]

Zo karakterloos is VW imho nu ook weer niet, denk aan de Kever (en de nieuwste Beetle), de Golf 7 ziet ook heel anders uit dan de Golf 6. De Golf 5 is denk ik wel de meest 'uitbundige' Golf, vooral de snelle GTI's en R32's komen nog goed mee in de huidige styling.

Fiat Panda, rotte Fiasco's en tegenwoordig ook met grasmaaiermotor. Nee, totaal nutteloos die dingen.

Van de andere kant vind ik de nieuwe Alfa Giulia wel echt een bazending qua design, kan de Kia Sportage GT er ook mee door en de Audi S3 Limousine mag er ook wel zijn.
ik voel een generatiekloofje hier. Als iemand bij de Golf 5 praat over een 'uitbundige' Golf, dan ziet hij dingen die ik niet zie... Begrijp me goed, ik heb wel eens in Golfjes gereden en eigenlijk zijn ze perfect; zit lekker, stuurt goed, voldoende power, maar het zijn wel echt onherkenbare auto's. En die GTI en R32 modellen, dat zijn natuurlijk precies dezelfde auto's met wat bredere banden, wat meer spoilerwerk en verlaagd; daar worden ze niet moderner van of zo.

Nadat ik las wat je over die Fiat schreef wist ik het zeker: dit is kretologie, je roept maar wat. De Fiat Panda van de laatste 10 jaar roest niet meer dan andere auto's (wel minder misschien) en die grasmaaiermotor; ach, dat roept lekker in de stamkroeg, maar het is gewoon een 2-cilindertje en dat klinkt wat anders dan de gemiddelde motor. Rijdt prima, alleen het verbruik haalt bij lange na niet de opgegeven waarden.

Die Audi A3 limousine, dat is inderdaad een mooi afgewogen ontwerp. Daarover kunnen we elkaar de hand schudden!

Door Tweakers user citomaster, donderdag 20 oktober 2016 15:11

De Daihatsu Materia is de lelijkste auto die ik ooit gezien heb. En dan vooral de kekke kleur groen:

http://images.handelsprijzen.nl/640/588/380588-1.jpg

[Reactie gewijzigd op donderdag 20 oktober 2016 15:11]


Door Tweakers user EagleEye1290, donderdag 20 oktober 2016 16:05

Hkuit schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 14:41:
[...]


En die GTI en R32 modellen, dat zijn natuurlijk precies dezelfde auto's met wat bredere banden, wat meer spoilerwerk en verlaagd; daar worden ze niet moderner van of zo.
Dat de standaard TDI en TSI uitvoeringen 'onherkenbaar' en totaal niet uitbundig zijn... tja, het is dan ook VW he. Bij koudstart klinkt een TDI nog steeds als een ouwe bestelwagen met losse riem.

Maar beweren dat een 3.2L V6 R32 dezelfde auto is op bredere banden met wat meer spoilerwerk etc. is toch ook geheel onterecht. Het maakt hem niet moderner neen dat niet... maar dat hoeft ook niet.
Zelfs een 2liter (benzine) GTI is een heel stuk uitbundiger dan een standaard versie en echt wel een plezier om mee te rijden... dat je het niet kan vergelijken met een achterwielaangedreven roadster of speedster, tja... appelen en peren he...

Volledig akkoord met je 'roest-stelling' over Fiat maar eigenlijk kan je dat naar nagenoeg elk huidig merk extrapoleren... het is het nadeel van een slechte reputatie: een goeie reputatie is extreem fragiel en kan zo gebroken worden... maar een slechte reputatie draagt een merk mee tot ... tja, voor altijd...
kijk Lada, kijk Alfa Romeo...
vroeger roestten ze vanonder je achterste weg maar vandaag is dat al lang niet meer het geval, toch hoor je het mensen beweren die wellicht nog nooit een Alfa van dichtbij hebben gezien, laat staan ermee gereden of er iets van kennen, maar het eerste dat ze wel gaan beweren bij een afweging is "die roestbakken? daar blijf ik ver van weg" tja... dat argumenteer je zomaar niet weg... spijtig genoeg.

Door Tweakers user cadsite, donderdag 20 oktober 2016 18:45

Hkuit schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:26:
[...]


wat is dat voor type, een Skoda Favorit stationwagen?
inderdaad, niet moeders mooiste... ;)
Een skoda forman.
Wel hele leuke wagen om mee te rijden.
Je moest ook niet bang zijn om geflitst te worden, al zeker niet op de snelweg.

Door Tweakers user EagleEye1290, vrijdag 21 oktober 2016 09:37

Het doet me eraan denken: de wagen waarmee ik heb leren rijden (en uiteindelijk ook m'n rijbewijs gehaald) was toch ook een vreemde eend in de bijt:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Volvo_480

Het was de wagen van m'n moeder: de 'pre-turbo' ES versie; een atmosferische 1.8L benzine die zo iets van een 12 à 14L/100km zoop...

Gelukkig wel in het rood (want dat groen is verschrikkelijk) en spijtig genoeg niet met gelakte bumper maar zwart plastiek.

dit gezegd zijnde vond en vind ik het niet echt een lelijke wagen, en voor die tijd was het best een staaltje techniek: als ik me niet vergis was het de eerste, zo niet zeker één van de eerste wagens met digitale displays in het dashboard van o.a. oliedruk, waterpeil, elektrisch bediende ramen en spiegels, zetelverwarming,...

daarbovenop had hij dankzij z'n 1.8 benzine een lekkere ronk, het was wel een beetje bedrog, hij klonk sportief maar hij was het allesbehalve! ;) desondanks een héél leuke wagen om mee te rijden én je had er beziens mee, dit model in het rood, klaplichtjes omhoog... en de koppen draaiden. 8-)

het leukste van het verhaal is: mijn pa heeft deze wagen nooit willen verkopen en m.a.w. staat hij nog steeds onder een paar centimeter stof ergens in een West-Vlaamse hangar te wachten op z'n inschrijving als old-timer... hij was toen ik ermee rondreed al bijna een oldtimer dus nu is ie dat zeker en vast... wanneer ik niet meer voltijds werk is het een projectje voor me.

Door Tweakers user daredha, vrijdag 21 oktober 2016 11:12

EagleEye1290 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:05:
[...]


Dat de standaard TDI en TSI uitvoeringen 'onherkenbaar' en totaal niet uitbundig zijn... tja, het is dan ook VW he. Bij koudstart klinkt een TDI nog steeds als een ouwe bestelwagen met losse riem.

Maar beweren dat een 3.2L V6 R32 dezelfde auto is op bredere banden met wat meer spoilerwerk etc. is toch ook geheel onterecht. Het maakt hem niet moderner neen dat niet... maar dat hoeft ook niet.
Zelfs een 2liter (benzine) GTI is een heel stuk uitbundiger dan een standaard versie en echt wel een plezier om mee te rijden... dat je het niet kan vergelijken met een achterwielaangedreven roadster of speedster, tja... appelen en peren he...

<snip>
Je haalt hier twee dingen door elkaar: uiterlijk en rijgenot. We hebben het hier over lelijke/saaie/mooie/afschuwelijke auto's. De golfs lijken extreem veel op elkaar qua uiterlijk (binnen generaties, en tussen sommige generaties).
Hoe ze rijden of klinken heeft hier totaal niks mee te maken.

Door Tweakers user EagleEye1290, vrijdag 21 oktober 2016 12:31

daredha schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:12:
[...]


Je haalt hier twee dingen door elkaar: uiterlijk en rijgenot. We hebben het hier over lelijke/saaie/mooie/afschuwelijke auto's. De golfs lijken extreem veel op elkaar qua uiterlijk (binnen generaties, en tussen sommige generaties).
Hoe ze rijden of klinken heeft hier totaal niks mee te maken.
ja idd... 'onherkenbaar' en 'onherkenbaar', juist.

Door Tweakers user walteij, vrijdag 21 oktober 2016 14:17

Ik heb de Fiat Doblo nog niet voorbij zien komen hierzo...
Dat was ook wel een gedrocht te noemen:
https://i.ytimg.com/vi/0NCPnV-qhDU/maxresdefault.jpg

Overigens is de Skoda Fabia Stationwagon ook een voorbeeld van een vooral praktische auto. De voorkant is typisch skoda, maar waar de Octavia station mooi is, is de Fabia station achterkant echt 3 keer niks:
http://bright-cars.com/up...skoda-fabia-estate-08.jpg

Door Tweakers user Hkuit, vrijdag 21 oktober 2016 15:17

EagleEye1290 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:31:
[...]


ja idd... 'onherkenbaar' en 'onherkenbaar', juist.
:?

Leg dit eens uit?

:?

Door Tweakers user rolfkunst, vrijdag 21 oktober 2016 15:41

En wat vinden we dan van de Nissan Cube?

Werkelijk een vreselijk ding om te zien.

Door Tweakers user SinergyX, vrijdag 21 oktober 2016 17:08

rolfkunst schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:41:
En wat vinden we dan van de Nissan Cube?

Werkelijk een vreselijk ding om te zien.
Hij doet me altijd denken aan de Tanto, zo fout dat ie gewoon lief en klein is en met een leuke bodykit nog aardig om te zien. Maar de Cube zelfs met de SSR kit blijft gewoon vaag, al is het hoofdzakelijk door dat zij/achterraam.

Door Tweakers user EagleEye1290, maandag 24 oktober 2016 09:59

Wel, jouw 'onherkenbaar' sloeg op uiterlijk... ik dacht dat je 'onherkenbaar' bedoelde als in onherkenbare motorprestaties/gedrag... standaard Golf t.o.v. een R32 bvb... vandaar dus mijn betoog dat je een R32 allesbehalve onherkenbaar kan noemen...

maar ik begreep je dus verkeerd.

Door Tweakers user EagleEye1290, maandag 24 oktober 2016 10:01

rolfkunst schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:41:
En wat vinden we dan van de Nissan Cube?

Werkelijk een vreselijk ding om te zien.
mooi vind ik dat niet, maar ik vind het tenminste origineel en ietwat... smaakvoller... dan de doorsnee Ssangyong-telg...

Ik vind het speciaal, Ssangyong vind ik gewoon lelijk. :)

Door Tweakers user Pat911, maandag 24 oktober 2016 10:08

SeatRider schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 07:50:
[...]

Dude. Da's een Opel Vectra. Een Saab 900, das pas een karakterbak :)
Op papier is de 9-3 een Vectra en van GM moest de Saab daar ook op gebouwd worden. Maar Saab was zo ontevreden met het ontwerp van de Vectra dat ze, zonder medeweten van de GM-directie de auto zo goed als nieuw hebben ontworpen. Ik geloof dat enkel het onderstel nog identiek is, en zelfs dat is verlengd.

Ben het trouwens roerend met je eens dat de 900 een echte karakterauto is. Zou ik eigenlijk er ook wel bij willen hebben, en dan de turbo cabrio uitvoering.

Door Teenkaas, maandag 24 oktober 2016 11:11

RacerBas schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:32:
[...]


Die rijd nog eens ongemakkelijk ook, ik heb er een week in rond gereden. Stoel kon niet ver genoeg naar achter en als ik naar rechts wou kijken zat de spiegel in de weg (ik ben 1.85m)
Welke Cactus was dit? Ik ben zelf 2,05 meter en heb zeeën van ruimte. De automaat schakelt kut maar ik heb een pookje dus prima.

Mijne ziet er trouwens zo uit:

http://s989.photobucket.c...us2s_zpsihtj9iil.jpg.html

Valt wel mee qua lelijkheid toch?

Door Tweakers user servies, maandag 24 oktober 2016 14:56

Hkuit schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 14:41:
[...]
en die grasmaaiermotor; ach, dat roept lekker in de stamkroeg, maar het is gewoon een 2-cilindertje en dat
[...]
Yup, grasmaaier...


Door Tweakers user Hkuit, woensdag 26 oktober 2016 14:54

Knarfnl schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:03:
Zijn we de Renault Avantime vergeten?? of de PT Cruiser en de chervolet HHR?
Die nep-oude Amerikanen kan ik volgen, maar de Avantime (uit te spreken als "Avantiem" hè, het is een Française!) ; Magnefique! Echt, die staat in mijn top 5 van wannahaves. Alhoewel dat natuurlijk niet persé iets over het uiterlijk zegt...

Door Tweakers user Hkuit, woensdag 26 oktober 2016 14:56

Yep: en de BMW motoren met 2 cilinders; net een grasmaaier. Harley Davids? Idem! Guzzi? Kindergeluid.

Reageren is niet meer mogelijk